Prawa Pacjenta
- Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
- Prawo do informacji
- Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
- Prawo pacjenta do tajemnicy informacji
- Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
- Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
- Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
- Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Pełna informacja o prawach pacjenta dostępna jest na stronie Rzecznika Praw Pacjenta: https://www.gov.pl/web/rpp/prawa-pacjenta
Kontakt do Rzecznika Praw Pacjenta
Rzecznik Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 – 190 – 590
Czynna w dni robocze w godzinach: całodobowo – przez 7 dni w tygodniu
Podstawa prawna:
USTAWA z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 849)
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666 z późn. zm.)
Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dzienniku Ustaw (http://dziennikustaw.gov.pl) i Monitorze Polskim. Ich wydawcą i dystrybutorem jest Rządowe Centrum Legislacji – http://rcl.gov.pl/.
Treści zawarte na stronie internetowej wwww.evi-med.pl mają charakter informacyjny, nie stanowią źródła prawa.
Aktualizacja: 04.04.2024r.